vrijdag 3 april 2009

Kogin vlakvulling


Een tijdje geleden heb ik dit koginmotief bedacht en gemaakt. In principe kan het motief eindeloos voortgezet worden, zodat je er ook een groter vlak mee kunt vullen. Zo zag het er bij mij uit, maar ik kan me goed voorstellen dat je het gebruikt voor een kussenovertrek.

Ik geeft het patroon zowel met als zonder raster. Het bovenste plaatje geeft goed weer hoe het er uiteindelijk uit gaat zien. De onderste afbeelding is geschikt om te printen en te gebruiken als telpatroon.

Kogin is niet zo moeilijk, maar er zijn toch wel een paar basisregels:
- werk met een lange draad en maak aan het begin een gewoon knoopje
- gebruik een dikkere draad dan voor kruissteekwerk
- gebruik het liefst een samengestelde draad (met een enkelvoudige draad "vult" het minder goed)
- trek niet te hard, want dan wordt je werkstuk scheef

Succes!

Geen opmerkingen: