zaterdag 6 juni 2009

Needle weaving (5)


Wat het Nederlandse equivalent van "Needle weaving" is, weet ik eerlijk gezegd niet. Maar in mijn boekje "250 borduursteken" is een aparte afdeling met weefsteken, waarvan ik er een paar aan het uitproberen ben. Van boven naar beneden zie je hier:
- de Mexicaanse steek
- de steek uit Ceylon
- een klein stukje Roemeense steek

De Mexicaanse steek is een aardige steek met mogelijkheden. Tussen de rode verspringende verticale steken heb ik een zwart draadje geweven. Natuurlijk is het ook mogelijk om deze steek in één kleur uit te voeren. De steek uit Ceylon is niet geheel gelukt bij mij, dat valt aan de onregelmatigheid ook wel te zien. Mogelijk dat het met ander, dikker garen beter gaat. De Roemeense steek bevalt me niet echt, dus waarschijnlijk haal ik dat stukje uit.

Geen opmerkingen: