vrijdag 16 oktober 2009

Nogmaals


Alweer die fotograaf? Tja, ik heb toch maar een nieuwe foto gemaakt, waarbij de kleuren wat natuurgetrouwer zijn. Nog niet helemaal goed overigens: het groen is groener, het geel geler en het bruin minder grijs dan op deze foto. Toch geeft dit een beter beeld.

Op dit moment ben ik me aan het oriënteren op de nieuwe uitdaging van Stitch Explorer 2009: steken met een "laidwork" basis. Ik begin een beetje te begrijpen hoe die steken eruit zien. Maar de term "laidwork" kan ik echt niet vertalen. Kent iemand een Nederlands equivalent?

2 opmerkingen:

Annet zei

De laatste 2 dagen heb ik al mijn borduurboeken weer lekker doorgekeken om iets te vinden voor Stitch Explorer. In een van mijn boeken kwam ik het tapijt van Bayeux tegen en hadden ze het over Arabisch borduurwerk (lange spandraden vastzetten met kleine steekjes). In een ander boek gebruikten ze de term vlakvulling. Misschien heb je hier iets aan. Zelf heb ik gewoon alle termen uit de uitleg van Sharon ingevoerd in Google en er plaatjes bij laten zoeken. Zo heb ik er toch een goed beeld van gekregen.

Miriam zei

Bedankt voor je reactie Annet, mogelijk heb ik er inderdaad wel iets aan. Na het nodige rondkijken op internet, heb ik ook een beeld van de techniek gekregen. Maar toch vind ik het prettig om ook de Nederlandse termen te kennen. Het is overigens een techniek die me zo op het oog erg aanspreekt.