maandag 11 januari 2010

Na het vilten


Gelukkig is dit keer het vilten van mijn Suzy Q wel goed gelukt. Hierboven zie je een foto van het nog drijfnatte resultaat. Het tasje is gekrompen van 38 bij 28 tot 27 bij 17 centimeter. Het is dus ongeveer 40 procent kleiner. Dat voorspelde het etiket van de Feltrino ook. Erg mooi is de afgeronde vorm die ontstaan is. Bovendien zijn de naadjes nauwelijks meer te zien en dat is ook fraai. Jammer natuurlijk dat de kleurencombinatie minder uitgesproken wordt, maar dat had ik al verwacht.

Verder gaf de wasmachine een storingsmelding na twee keer vilten. Het pluizenvakje zat behoorlijk vol met geklonterde wolvlokjes en dit bleek de oorzaak te zijn van de storing. Mocht je dus zelf gaan vilten met de wasmachine, leeg het pluizenvakje dan na afloop.

Als Suzy gedroogd is, zal ik laten zien hoe het er uiteindelijk uitziet. Ik denk erover om ook nog een soort sluiting te maken, om het gebruiksgemak te vergroten.

5 opmerkingen:

Jane zei

Good result

Elza zei

Prachtig deze ziet er heel mooi uit.
Denk dat ik in Zwolle ook wat viltwol ga kopen en ook eens een poging ga wagen.
Groetjes ELza.

Miriam zei

Ziet er goed uit zeg. En helemaal mijn kleur ook.

Groetjes
Miriam

Annette zei

wat een geweldig resultaat heb je gekregen, ik vind de kleuren erg mooi

Aty zei

echt super zoals de tas is geworden
en de kleur ook denk dat ik het ook maar eens ga proberen

groetjes