woensdag 7 april 2010

Naaldkant


Op de handwerkbeurs in Zwolle heb ik onder andere het boekje Stumpwork Seasons gekocht. Hierin staan een aantal technieken uitgelegd, waaronder het maken van naaldkant. In het uitproberen van iets nieuws heb ik veel lol, dus dat was een mooie uitdaging voor de paasdagen.

Eerst heb ik de omtrek van een vis overgenomen op een stukje plakplastic om het vervolgens op een stukje stevige katoen te plakken. Daarna heb ik er een tweede laag katoen aan vastgeniet. Hieronder kun je zien hoe dat er ongeveer uitzag. Dit pakketje vormt alleen maar de ondergrond, die later weer verwijderd wordt.

Op deze basis ben ik aan de slag gegaan, met de voor mij volstrekt nieuwe techniek. Dat kun je natuurlijk aan het resultaat ook wel zien, het is zeker niet mooi regelmatig geworden. Maar ik was al erg tevreden dat het überhaupt gelukt is en het visje goed loskwam van de ondergrond. De buikvin is trouwens een picotje (needleweaving).

2 opmerkingen:

Miriam zei

Lijkt me leuk om te doen zeg. Je visje is hartstikke leuk!

Groetjes
Miriam

Annet zei

Hij is juist prachtig! Dat onregelmatige geeft juist een heel goed effect. Naaldkant staat ook nog steeds op mijn lijstje om uit te proberen!

Mijn ATC-tjes zitten voorlopig nog in een album. Ik ben nog steeds op zoek naar een manier om er een paar ergens op te hangen, zodat ik ze makkelijk kan verwisselen.