zondag 23 mei 2010

Openluchtmuseum (2)


In het Openluchtmuseum in Arnhem is de tentoonstelling Spaarstation dingenliefde te zien. Naast een aantal verzamelingen van particulieren van bijvoorbeeld pijpen, spaarpotten en heiligenbeelden, is er ook een stukje depot van het museum te zien. Op de foto hierboven zie je de muziekkamer van het poppenhuis dat zich in dat depot bevindt. Het poppenhuis is in de jaren '80 van de 20ste eeuw gemaakt, maar dat maakt het niet minder mooi!


Mijn aandacht ging verder vooral naar de geborduurde voorwerpen, die te zien waren in dit speciaal ingerichte depot.


Gelukkig is veel borduurwerk gedateerd door de borduurster, want anders zou ik het soms lastig vinden om het in de tijd te plaatsen.


Zulk linnengoed als je hieronder ziet, zou ik best willen hebben. Eigenlijk wel een ideetje, om eens op een kussensloop of dekbed overtrek te borduren...

3 opmerkingen:

Unknown zei

I love this. For a child to sit up in bed in the morning and look at the ship that carried him to and from his dreams? How lovely.

Unknown zei

The green sampler looks like it is done on Green Monk's cloth , but it is only the size maybe of a place-mat? What kind of cloth was it done on? I like samplers that remind me of the 1700s and back.

http://ingridsknitting.blogspot.be/ zei

wow dat was beslist eens de moeite om te zien ,daar zou ik nu ook wel van genieten !