zaterdag 28 augustus 2010

Tijdschriften of boeken?


Regelmatig blader ik in Amsterdam de borduurschriften door die ik tegenkom. De Anna bijvoorbeeld, het Borduurblad, New Stitches, Cross Stitch Crazy enzovoorts. Sommige van die bladen zitten in plastic verpakt, al dan niet vanwege een bijgevoegd extraatje. Dat maakt het lastig om de inhoud te beoordelen, maar toch koop ik er af en toe eentje.

De Engelstalige tijdschriften zijn hier echter behoorlijk aan de prijs. Je betaalt al gauw 10 euro. Voor vrijwel hetzelfde bedrag zijn er aardige boekjes te koop. Als je een keuze maakt uit de Mango Pratique-serie, dan heb je een heleboel ontwerpen rond een thema voor ongeveer 12,50. De reeks "The new Anchor Book of ...." is ook de moeite waard en helemaal niet duur. Bovendien is die reeks toegesneden op een bepaald onderwerp. Een tijdschrift koop je tenslotte vaak speciaal voor één ontwerp dat je aanspreekt.

Wat vinden jullie: tijdschriften of boeken? Of hebben ze toch allebei hun charmes?

4 opmerkingen:

Sanderijn zei

Mijn voorkeur gaat denk ik toch uit naar boeken. Ik ben lid van borduurblad maar ga dat opzeggen, omdat er vaak zoveel in staat dat helemaal mijn smaak niet is. Dan koop ik hem wel los als er eens iets leuks in staat...
Boeken kan je veel beter op smaak kopen!

Riet zei

Hm beide zijn leuk, vooral die Franse borduurtijdschriften. Maar ik koop er eigenlijk niet vaak een.
Het is nu wel weer om lekker in de boeken / tijdschriften te duiken.

Miriam zei

Het aanbod buitenlandse tijdschriften (op handwerkgebied dan) is hier vrijwel nihil en het Borduurblad vind ik meestal niet zo geweldig. Handwerken zonder Grenzen, Knippie, Ottobre heb ik een abonnemennt. Los koop ik altijd de Anna en wel eens een Burda XL of een handwerktijdschrift dat me dan aanspreekt.

Boeken kan ik ook vaak niet laten liggen...............erg hè. Ik heb dus rijen boeken en stapels tijdschriften en nog maak ik het meest van patronen van internet (gratis ende voor niets)

Groetjes
Miriam

Lia zei

Ik, in Italie, koop afwisselend hetzij tijdschriften, hetzij boeken betreffende haak- en borduurwerk.