dinsdag 7 september 2010

Handwerkblogs in het Nederlands (50)

Vandaag de vijftigste aflevering van deze wekelijkse serie Nederlandstalige handwerkblogs. Dat betekent dat er meer dan honderdvijftig blogs voorbij zijn gekomen en er zijn er nog veel meer, daarvan ben ik overtuigd. Voor deze dinsdag heb ik er in ieder geval ook weer drie gevonden:

Algemeen
De blog van Marcha heet Borduren en kaartjes maken, maar daar beperkt ze zich niet toe. De laatste tijd is ze ook actief met de naaimachine.

Borduren
Petra's borduurbloggie is in juli 2010 gestart. Je kunt op deze blog de vorderingen volgen die zij maakt met haar grote borduurprojecten.

Quilten
Thuis bij Els wordt veel gequilt, dat kun je op haar blog wel zien.

4 opmerkingen:

Het zonnetje in huis zei

Hallo Miriam,

Wat leuk zo een wekelijkse lijst met blogs, ik moet eens gaan zoeken in de geschiedenis van uw blog blijkbaar , dus eens ik eens tijd vind, duik ik in uw blogarchief.

Groetjes, Jaimie

De borduurvrouw zei

Hoi Miriam,

Volgens mij is het gequilt met een t: Hele werkwoord is quilten, e+n eraf en je houdt de stam over = quilt. De t zit in 't kofschip, dus een t op het eind.
Moest ook even denken vanwege het voltd. deelwoord (wordt gequilt) en dat is meestal op een d he?

Groeten,
Nienke

Samira zei

Ik vind het leuk om keer op keer de lijst te zien met nieuwe gevonden blogs. :)

Dankjewel!

Miriam zei

Dag Nienke,

Hartelijk bedankt voor je reactie, natuurlijk heb je gelijk! Ik vond het er heel raar uitzien, maar kon de fout niet ontdekken. Op de een of andere manier maakte ik van de stam quil en niet quilt. Ik zal het meteen aanpassen.

Groeten, Miriam