zaterdag 2 oktober 2010

De ogen, de ogen


Fijn borduurwerk vind ik het mooist. Daarmee bedoel ik bijvoorbeeld een werkstukje op Aida van 7 of 8 kruisjes op een centimeter. Dan kun je ook met één draadje borduurzijde werken en zit je draad minder gauw ongelijk of in de knoop.

Maar ja, als de jaartjes gaan tellen dan laten je ogen het een beetje afweten bij het fijne werk. Daarom ben ik gelukkig met mijn nieuwe daglichtlamp. Al weer een verjaardagscadeautje en ik ben nog steeds niet jarig!

Het is overigens een zelf samengesteld exemplaar: een daglicht spaarlamp die vergelijkbaar is met een sterkte van 75 Watt in een Ikea leeslamp. Het werkt uitstekend, ik kan het echt veel beter zien. De lees- en borduurbril stellen we daarmee nog eventjes uit.

5 opmerkingen:

Het zonnetje in huis zei

Hallo,

En werkt die daglichtlapm ook goed, ik heb mezelf ook al zo één willen aanschaffen, (ben nog maar 32j, maar heb ook niet zo een schitterende ogen helaas), maar die lampen zijn zo prijzig hé, niet ?

groetjes, jaimie

Miriam zei

Dag Jaimie,

Als je zo zelf een lamp samenstelt, dan valt de prijs wel mee. De daglicht spaarlamp kostte ongeveer 8 euro en de Ikea leeslamp 30 euro.

Je moet er dan wel op letten dat de capaciteit (het aantal Watt) van het armatuur voldoende is, met andere woorden dat de lamp geschikt is om een sterke lamp in te draaien. Dat staat meestal op een stickertje aan de binnenkant van de kap.

Dergelijke daglicht spaarlampen zijn te koop bij grote bouwmarkten en bij lampenspeciaalzaken. Ik heb de daglichtlamp gekocht bij Electro Service, Oudegracht 168, Utrecht.

Hetty zei

Mooie lamp,het gaat mij net zo,en ook zo erg om de draad door de naald te krijgen.
En ik heb een bril.
Groetjes Hetty.

Pauline zei

Prima oplossing!
Zelf heb ik sinds de zomer een leesbril maar kan er moeilijk aan wennen...
Inderdaad was die vooral nodig om op fijne stof met 1 draadje te werken.

Tania zei

Hier werk ik met een daglichtlamp én een leesbril. Die daglichtlampen zijn echt schitterend!