zaterdag 13 november 2010

Bazar


Op 5 minuten lopen van ons huis werd vandaag een bazar gehouden, dus natuurlijk gingen we een kijkje nemen. Op borduurgebied waren er een paar boeken en een stapeltje tijdschriften. Hierboven kun je zien wat ik heb uitgezocht voor 2 euro totaal.

Verder heb ik ook nog een plastic zak met bolletjes dun haakgaren (voornamelijk nummer 80) gekocht. Hierin bevond zich een mij onbekend voorwerp met een houten handvat waaruit een metalen buisje steekt, dat aan de bovenkant een klein stukje hol is. Je kunt het op onderstaande foto zien.

Ik wist niet wat de functie van dit voorwerp was, maar Marian heeft me een stukje wijzer gemaakt. Het is een speldenduwer - ook wel stamper genoemd - die wordt gebruikt bij het kantklossen om de spelden in het kussen te duwen. Er is er ook eentje met een soort van haakje, koevoetje, om de spelden er weer uit te halen. De spelden moeten in het werk geduwd worden wanneer er van richting wordt veranderd, anders zitten de spelden in de weg.

4 opmerkingen:

Marian zei

Dat is een speldenduwer, ook wel stamper genoemd, wordt gebruikt bij het kantklossen om de spelden in het kussen te duwen.
Er is er ook eentje met een soort van haakje, koevoetje, om de spelden er weer uit te halen.
De spelden moeten in het werk geduwd worden wanneer er van richting wordt veranderd, anders zitten de spelden in de weg.

Leuke tijdschriftenheb je.

Miriam zei

Bedankt voor de informatie Marian, ik heb wel eens gekantklost maar dit wist ik echt niet!

Tania zei

Ja, die speldenduwer herkende ik ook ;-) Echt wel handig als je kantklost, anders zijn je vinger op den duur helemaal murm geduwd. En het koevoetje, is niet alleen heel handig, maar ook heel schattig ;-)

Corina zei

Ik herkende 'm gelijk ja, m'n moeder kantklost en heeft er ook een. En ook het kleine koevoetje, anders krijg je die spelden er niet meer uit zonder je nagels te slopen.