zaterdag 30 april 2011

Vrijmarkt

Met plezier bezoek ik elk jaar aan de vooravond van Koninginnedag de Utrechtse vrijmarkt. Wát een mensen en wát een rommel. Maar ook kom ik altijd een paar leuke optredens tegen en vind ik tussen die rommel een paar spulletjes die voor mij de moeite waard zijn.

Zo vond ik een paar prentenboeken voor op school en een paar spelletjes voor beginnnende lezers. Hierboven zie je de "heksenpotloden" die ik voor 50 cent per stuk heb aangeschaft als klein cadeautje. Verder ontmoette ik een klein meisje die voor 10 cent moppen vertelde, hoorde ik een goedklinkende jongensband waarvan ik het oudste lid op 16 jaar schat en kreeg ik van Marktplaats.nl een oranje zakdoek/hoofddoek. Thuisgekomen ontdekte ik pas dat in de band van dat hoofddoekje een handig opvouwbaar tasje verborgen zat.

Op de vrijmarkt staan (zij het beperkt) ook handelaren, die een vergunning hebben aangevraagd. Een van hen, een Latijns-Amerikaanse meneer, verkocht grappige poppetjes met een soort temari basis. Aan een strak opgewonden bolletje wol waren een hoofdje en beentjes bevestigd. Ik heb ze nog nooit eerder gezien en wil eigenlijk proberen om zelf zoiets te maken. Weet iemand hoe ze heten?

1 opmerking:

Elizabeth zei

Oh... wat gaaf; een kind dat voor 10 cent een mop vertelt..