zaterdag 28 mei 2011

Pronken met andermans veren

Van de week was ons jaarlijkse personeelsuitje en tot mijn verrassing was ik ingedeeld bij de workshop beeldhouwen. Leuk! Een mij tot nu toe onbekende techniek leren, spreekt me altijd aan.

We werkten met speksteen. Dat het een zachte steensoort is, heb ik wel eerder gehoord. Maar dat het zo zacht is dat je het ook met een aardappelschilmesje kan bewerken, wist ik echt niet.

In een paar uur tijd werden er mooie werkstukken gemaakt door mijn collega's: een hoofd, een indiaan, een olifantje, een slak, een abstract hoekig beeld. Zelf hield ik het bescheiden: ik heb mijn steen deels onbewerkt gelaten en de andere helft zo glad mogelijk afgewerkt, met de bedoeling om deze steen als rots in mijn kerststal te kunnen gebruiken. Mogelijk komt er een engel op te staan of een andere figuur.


NB De workshops werden gegeven door Made by me en ik kan ze zeker aanraden.

2 opmerkingen:

Elizabeth zei

Superleuk lijkt me zo'n workshop...
Wij doen het wel eens met de kinderen van groep 8, het geeft alleen wel een heleboel stof..

Jane zei

What a fascinating workshop, looks like it was a lot of fun