donderdag 2 juni 2011

Een vrolijke tas

Met de bus reed ik langs dit beeld, dat in Utrecht op de Rijnlaan staat in de middenberm. In een flits zag ik een kleurrijke toevoeging. Wildbreien, dacht ik meteen!

's Avonds ben ik dus nog eens te voet teruggekeerd om met het fototoestel in de hand een nauwkeuriger onderzoek in te stellen. Het bleek om een soort langgerekte gebreide tas te gaan, met een gepunnikt koord. Het koord zit stevig om het beeld vast, zodat het niet al te gauw verwijderd kan worden.


Via Wikipedia heb ik ook een klein onderzoekje naar het beeld gedaan. De titel luidt "Europa en de stier" en het is in 1975 door Gerard van der Leeden gemaakt in opdracht van de gemeente Utrecht.

2 opmerkingen:

Margot zei

ik hoop ook ooit eens een wildbreisel tegen te komen! :)

marion zei

ik hoop ook eens een wildbreisel te zien......