woensdag 24 augustus 2011

WIP Tas van Afrikaanse bloemen


Vorige week liet ik mijn eerste Afrikaanse bloemen al zien en nu is het een tas aan het worden. De zeshoeken zijn enorm populair en er wordt van alles van gemaakt. Niet alleen kussens, dekens en tassen, maar bijvoorbeeld ook ballen. Ik durf dan ook niet te beweren dat ik het model van mijn tas echt zelf heb uitgevonden, al heb ik er nog geen een gezien die precies zo was samengesteld. Tot zover ben ik er echter dusdanig tevreden over, dat ik de tussenstand graag laat zien. Mogelijk brengt het je op een idee.

Met de onderkant heb ik trouwens wel behoorlijk geworsteld, dat wil zeggen dat de hexagonnen tot drie keer toe heb losgehaald omdat mijn tas op een kameel ging lijken. Er ontstonden twee bulten op de bodem en dat was zeker niet de bedoeling. Uiteindelijk is het toch gelukt, door de bodem eerst apart aan elkaar te zetten. Verder is het ook handig als je inziet dat de buitenste zeshoeken voor een deel aan zichzelf moeten worden vastgenaaid.

Nu nog wat draadjes afhechten, handvatten haken, een voering naaien en een sluiting fabriceren.



4 opmerkingen:

Johanna Zweden zei

wat word dat leuk.
Groetjes Joke

Vlijtige Handjes zei

Hij is heel leuk... en straalt.

Tania zei

Het is een hele mooie tas geworden. De kleuren zijn echt mooi gekozen.

Elizabeth zei

Ja, het is een heel gepuzzel met die zeshoekjes, maar wel leuk.
Mooie warme kleuren heb je gekozen.
Hoe maak je de handvatten?

Groetjes, Elizabeth