vrijdag 23 september 2011

Vrijdag = Etsy dag

Voorlopig kun je elke vrijdag kennismaken met een creatieve Etsy-verkoper op mijn blog. Deze week is het de beurt aan Allihoppa oftewel Annelies uit Utrecht. Zij wordt geïnspireerd door de natuur en Scandinavië bij het maken van haar winkelcollectie.


Ik vroeg haar hoe het allemaal zo gekomen is:
"Een naaimachine vond ik altijd een beetje een eng ding. Ik zag nooit in hoe ik daar iets mee zou kunnen maken. Tuttig ook, naaien. Liever deed ik 'stoere' dingen.

Totdat ik begin dit jaar de naaimachine van mijn overleden oma kon overnemen. Het is een hele mooi oude Elna. Toen heb ik naailessen genomen en is het balletje gaan rollen. Ik vond (en vind!) het zo leuk om te naaien. Ik maakte veel te veel kussenhoezen, dat paste nooit in mijn huis. Vrienden werden enthousiast en begonnen te bestellen. Kortom: Ik dacht, ik ga ze verkopen! En een Etsy-winkel is zo gemaakt.

Overigens is mijn vader nog het meest enthousiast. Dat ik in deze tijd van computers en snelle technologie op de naaimachine van zijn moeder zit te naaien, vindt hij fantastisch.


Op dit moment verkoop ik tassen, kussenhoezen en placemats. In de toekomst wil ik nog veel meer gaan maken. Ik heb zo veel ideeën! Ik ben op dit moment bezig met het ontwerpen van een messenger bag. En sinds kort ben ik verslaafd aan het naaien van etuitjes. Ik sluit niet uit dat die binnenkort in mijn winkeltje te vinden zijn. In ieder geval ga ik er op mijn blog volgende week woensdag ook een aantal weggeven!"

2 opmerkingen:

Allihoppa zei

Leuk stukje! Dankje!

Johanna Zweden zei

Schitterend,deze kussens kenden ik nog niet, maar wel echt Zweeds
Groetjes Joke