vrijdag 30 september 2011

Vrijdag = Etsy dag

Voorlopig kun je elke vrijdag kennismaken met een creatieve Etsy-verkoper op mijn blog. Deze week is het de beurt aan Miriam de Graaf van de gelijknamige winkel. Zij verkoopt bijzondere handgemaakte kralen.


Hoe heb je geleerd om zelf glazen kralen te maken?
Ik heb voorheen sieraden gemaakt met voornamelijk glazen kralen. Op een gegeven moment kwam ik er achter dat er een workshop glazen kralen maken was. Ik heb glas altijd een bijzonder en mooi materiaal gevonden, dus de mogelijkheid om daar zelf mee te werken wilde ik niet aan mij voorbij laten gaan! Na die ene workshop heb ik gelijk alles aangeschaft om er zelf mee door te gaan. Ik kocht een brander, glasstaven, en allerlei gereedschap. Sindsdien heb ik erg veel geoefend en daar ben ik nooit klaar mee, de mogelijkheden zijn oneindig met glas!


Maak je zelf ook creaties met jouw eigen kralen of laat je dat aan anderen over?
Ik maak soms zelf wel creaties met mijn kralen, maar ik verkoop voornamelijk losse kralen. Omdat ik het vooral heel erg leuk vind om kralen te maken en dat zoveel mogelijk wil doen!


Verkoop je alleen via Etsy?
Ik verkoop voornamelijk via Etsy, maar ik heb ook een eigen Nederlandse site, Bagus Beads en er liggen een aantal kralen en creaties te koop in de lunchroom "Sandwitch" in Waddinxveen.