vrijdag 28 oktober 2011

Vrijdag = Etsy dag

Etsy is nog niet zo bekend in Nederland en dat vind ik onterecht. Vandaar dat je voorlopig elke week op vrijdag kunt kennismaken met een creatieve Etsy-verkoper op mijn blog. Deze week word je uitgenodigd om eens te gaan kijken bij little Z oftewel Lisette.


Zoals ze zelf schrijft, verkoopt ze "stylish&cute handmade accessories". Dat klopt zeker, maar allereerst was ik benieuwd naar de originele naam van haar shop:

Dit komt van de bijnaam die ik kreeg toen ik op mijn 15e mijn naamgenoot en (nog steeds) beste vriendinnetje Lisette ontmoette. Haar bijnaam was Set of Z. Zij is heel lang en ik ben heel klein, dus werden we Set en Setje of grote Z en kleine Z - daar komt de naam little Z vandaan ...


Ik zie een aantal handgemaakte stempels in jouw winkel, hoe/waarvan maak je die stempels?

Ik snijd mijn stempels met de hand uit speciaal stempelrubber. Mijn rubberstempels zet ik op het - voor little Z - kenmerkende ronde hout. Zo zien ze er meteen heel mooi uit.


Verkoop je alleen op Etsy of probeer je ook nog elders jouw producten te verkopen?

Ik sta weleens op een markt, samen met vriendinnen die ik heb leren kennen via swap-bot. Zo heb ik de afgelopen twee jaar op de bruisende markt Bazar Bizar in Rotterdam gestaan en een keer op de Sunday Market in Amsterdam. Voor Etsy heb ik jarenlang een DaWanda winkel gehad en daarvoor had ik mijn webwinkel zelf gemaakt op mijn website (maar dit werd me te veel werk). Ik overweeg op dit moment om mijn werk ook te koop aan te bieden bij een paar boetiekjes in Haarlem of Leiden, dus wie weet is mijn werk daar binnenkort ook te zien.

NB Lisette heeft ook nog een leuke blog, little Z handmade!

Geen opmerkingen: