zaterdag 14 januari 2012

Kogin


Het is een poos geleden dat ik me bezig hield met kogin. Maar de techniek blijft me trekken en in mijn twee Japanse kogin boekjes, staan leuke patronen om uit te proberen.

Eerst ter toelichting even iets in het algemeen over kogin: het is een Japanse rijgtechniek, die op zich niet zo ingewikkeld is en snel werkt. Wel is het goed om het geheel goed in het oog te houden, zodat je eventuele foutjes snel opspoort. Je werkt namelijk met een hele lange draad, dus als je correcties moet doen dan ben je in de aap gelogeerd.

Op dit lapje heb ik twee traditionele motieven met elkaar gecombineerd. Het lijkt me ook aardig om het motief tevens andersom te borduren, dus met de punt de andere kant op. Dat wordt vast mijn volgende probeersel.

NB Deze kleurencombinatie van wit borduursel op een lichtblauwe achtergrond vind ik mooi, maar het blijkt moeilijk te zijn om een fatsoenlijke foto te maken.

3 opmerkingen:

Jane zei

lovely

marion zei

nooit van gehoord maar het ziet er fascinerend uit.....

Johanna Zweden zei

leuk he zo die steekjes uitproberen, heb al 2 dagen dit soort dingen op mijn site staan
fijne zondag