dinsdag 2 april 2013

In het rond



Een tijdje geleden werd er terecht geopperd dat ik de sjaal met inbreimotieven beter in het rond zou kunnen maken. Nou kan dat wel op een lange rondbreinaald, maar dat vind ik niet zo makkelijk breien. En om een speciale breinaald te kopen was ik te zuinig....

Voor het breien van een babyjurkje was echter een korte rondbreinaald nodig, die ik daarna mooi voor de sjaal kan gebruiken. Er wordt dus nu in het rond verder gebreid en dat gaat een stuk sneller. Het volgende motief is bijna af, maar zo kan je het niet zo goed zien.

In antwoord op de vragen: ik brei in het rond en ga het werk niet doorknippen maar maak een soort koker. Het eerder gebreide werk was ook al bedoeld om aan elkaar te naaien. Lekker warm!

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Ga je de koker dan ook doorknippen, of laat je 'm dubbel zitten? Ik heb het op een clipje over Fair Isle breien gezien, en ik vind dat knippen zo eng...

marion zei

ziet er erg mnakkelijk uit.......maar brei je dan nog heen en weer

Betsy zei

Het breit veel fijner als je kunt rondbreien met al die kleurtjes.
Het ziet er prachtig uit. Neem je steeds een ander motiefje en andere kleuren?

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Corina zei

Mooi hoor, en inderdaad het breit in het rond veel prettiger.

Hobbyrita zei

Ziet er goed uit Myriam en zal zeker lekker warm zijn zo dubbel!
Groetjes, rita.

Annelein zei

Wat een heerlijke warme kleuren!!!