zondag 18 augustus 2013

Een handwerkboek op zondag



Eline Pellinkhof is een veelzijdig ontwerpster. Ze heeft eigen boeken, heeft eigen stansen en heeft het covercadeautje van de jongste Mollie Makes bedacht. Om maar een paar dingen te noemen, want eigenlijk heeft ze nog veel meer bedacht.

Ik was dus erg benieuwd naar "Eline's winterhuis" uit 2011 van de uitgeverij Tirion. Eerlijk gezegd viel dat een beetje tegen. Niet vanwege de creativiteit of gebrek aan leuke ideeën, dat is allemaal ruimschoots aanwezig. Maar bij een flink deel zijn EWH-spullen (Eline's Winterhuis) gebruikt. Hoewel dat meestal wel te vervangen is door wat je in huis hebt, vind ik dat toch wat minder.

Wel een aanrader zijn bijvoorbeeld de kransjes van papier die achterin het boek staan (simpel en een aardig resultaat) en de borduurpatroontjes die ook achterin te vinden zijn.

3 opmerkingen:

Our photos zei

Wat een leuk boek!
Groetjes, Sonnja

Hobbyrita zei

Spijtig dat het boek tegenvalt, het kost toch allemaal genoeg geld! Ook ik kocht er ooit een boek van en was van dezelfde mening als jij. Sommige boeken zijn echt hun geld niet waard :(
Grtjes, rita.

Karina zei

Ik vind het juist een heel erg leuk boek waar ik veel inspiratie uit opdoe. Het klopt idd dat er veel verwezen wordt naar spullen die je moet kopen, maar als inspiratiebron is het dan toch wel weer leuk. Ik kreeg in ieder geval spontaan zin om van alles te gaan maken, met alternatieve materialen dan dus. Of om het juist op een andere wijze te gaan gebruiken en zelf iets te creëren rondom b.v. de borduurpatroontjes die erin staan. Ik vond het in ieder geval het geld wel waard.