maandag 4 november 2013

Bazar of rommelmarkt



Zaterdag ben ik naar een rommelmarkt geweest of eigenlijk naar een bazar, want dat is de naam die ze gebruiken. Om te beginnen kwam ik een goed tafelkleed tegen van Beiers Bont en dat kostte slechts 1 euro. Het is hier niet te zien, want ik heb het gelijk in de wasmachine gestopt zodat we het kunnen gebruiken.



Bij de afdeling handwerken scoorde ik drie nieuwe zakdoekjes (ook in de was, dit keer om de nieuwigheid eruit te wassen). Verder een doos met 500 kruissteekpatronen van Rémy Ludolphy, twee borduurpakketjes en het boekje "Met lapjes en steekjes".

Op de afdeling boeken, heb ik me beheerst. Dat was iets gemakkelijker omdat bijna alle handwerkboeken over weven gingen. Het meekrapboekje is heel dun, maar de teelt van meekrap interesseert me uit historisch oogpunt. Macramé ga ik gewoon weer eens opnieuw proberen, een aantal werkstukken zien er beslist goed uit.



Tot slot vond ik nog het Nomotta leerboek voor Handwerken van Wol. Erg leuk en uit 1935. Ik zou het zeker scannen als onze scanner (HPOfficejet L7480) het deed. Sinds we Windows 8 hebben, werkt hij echter niet meer. De speciale driver doet het helaas ook niet, dus voorlopig zullen jullie het met enkele foto's uit dit boekje moeten doen. Iemand een tip wat betreft de printer/scanner?

1 opmerking:

Hobbyrita zei

Je hebt weer heel "nuttige" aankopen gedaan! Echt de moeite weer en voor weinig geld waarschijnlijk wat het nog leuker maakt! De merklapmotiefjes zien er geweldig leuk uit, macramé doe ikzelf nooit en meekrap ken ik niet. Heel veel plezier met je aankopen!
Grtjes, rita.