woensdag 20 november 2013

Vaatdoekjes



Op dit moment ben ik geheel in de ban van de vaatdoekjes. Eerder heb ik er nog niet aan gedacht, maar natuurlijk kun je die vrij eenvoudig zelf maken. Op verschillende plaatsen zijn patronen te vinden, o.a. hier. In de VS zijn ze meer bekend, dat kun je wel zien aan het aantal gratis exemplaren.

Ten eerste was het voor mij de vraag of zo'n vaatdoekje nou prettig functioneert in het dagelijks gebruik. Het antwoord is gewoon: ja. Daarna vroeg ik me af of ik beter een vaatdoekje kon haken of breien. Mijn eerste poging zie je hieronder, het is een gebreid (en al gebruikt) doekje in gerstekorrel. Dat kan ik niet zo regelmatig, dat kun je goed zien. Vandaar dat ik na enig experimenteren het tweede vaatdoekje gewoon in stokjes haakte. Het resultaat zie je hierboven.

Ga ik nog verdere pogingen doen? Ik denk het wel, als het gebruik blijft bevallen.

3 opmerkingen:

Hobbyrita zei

Het lijkt me niet echt handig in gebruik, alhoewel jij beweert van wel. Ik heb problemen om dingen goed uit te wringen, ook met dweilen bv., dus misschien toch niet zo'n aanrader... Ze zien er in elk geval leuk en goed uit!
Grtjes, rita.

Miriam zei

Natuurlijk hoef jij het niet na te doen Rita, als je dat niet wilt. Maar het valt mij dus heel erg mee qua vocht opnemen en het dan ook weer kwijtraken door uit te wringen, ik dacht dat het veel meer een drijfnatte lap zou worden.

Jane zei

I much prefer handmade dish cloths. Using cotton yarn is the best. I've done knitted and crocheted