zondag 29 december 2013

Eerste pannenlap



In het boek "150 bijzondere haak- en breifiguren" worden erg saaie kleurtjes gebruikt. Eerlijk gezegd zie je daardoor niet altijd meteen wat de mogelijkheden van een motief zijn, maar er staan veel mooie motieven in. Met enige fantasie heb ik van dit motief een pannenlap gemaakt.

In het boek wordt de steek die gebruikt is voor de 12 "ribben" van deze pannenlap steelsteek genoemd. Ergens heb ik het idee dat deze steek ook nog een andere Nederlandse naam heeft, maar ik kan 'm zo snel niet vinden op internet.

Hup, op naar de tweede pannenlap!

4 opmerkingen:

Hobbyrita zei

Leuke, vrolijke pannenlap hoor! Die ziet er echt fleurig uit, net een viooltje vind ik!
Grtjes, rita.

Annet zei

Een gezellige pannenlap. Volgens mij heet die steek een reliëfstokje.

Miriam zei

Dankjewel voor de complimenten, en Annet ik denk dat je gelijk hebt.

Elizabeth zei

Oh, wat een gezellige kleurtjes in de pannenlap... Leuk gedaan!
Ik dacht ook - zoals Annet schrijft - dat het een reliëfstokje moet zijn. Je kunt ze voorlangs en achterlangs maken..

grtjs, Elizabeth