vrijdag 3 januari 2014

Onderzettertje



Voor het jongste projectje op plastic canvas, heb ik de stekenlap tevoorschijn gehaald om een geschikte steek uit te zoeken. Nou ja, projectje .... Het kost tamelijk wat moeite om de naald door te halen met een dikke draad acryl. Die dikke draad is nodig om het plastic canvas geheel te bedekken, anders vind ik het niet mooi.



De gebruikte steek wordt door mij de pijlpuntsteek genoemd, maar het ontbreekt me aan een officiële Nederlandstalige benaming. Ik heb ook het bijbehorende diagram uit de oude doos gehaald. Tal van lezers hebben 'm nog niet gezien, denk ik. Ik borduurde en plaatste deze steek in oktober 2009, ruim vier jaar geleden.



Om er een bruikbare set onderzettertjes van te maken, moet ik er trouwens zes borduren. Dus ik heb nog aardig wat te gaan.

De achterkant ziet er nu zo uit als je hieronder ziet. Zal ik de onderzettertjes nog bekleden met vilt?


1 opmerking:

Birgitte aka Bietje zei

Het is natuurlijk wel mooier als je de achterkant afwerkt met vilt. Of je moet zo borduren dat op de achterkant ook een patroon zichtbaar is. Maar dat lijkt met best lastig.
Een tante (80+) liet me ooit borduurwerk zien dat aan de achterkant precies hetzelfde was als aan de voorkant. Ze vertelde er ook bij dat dit ontzettend veel nadenkwerk was. Maar het was prachtig.