zaterdag 25 januari 2014

Update gehaakt babydekentje



Tot mijn frustratie ben ik tamelijk wat tijd bezig geweest met het babydekentje, zonder echt op te schieten. Ok, aanvankelijk was het mijn eigen schuld. Ik dacht het patroontje van de "chevron rand" wel te kunnen onthouden, maar was steeds één steek vergeten in de eerste toer. Verderop leverde dat onoverkomelijke problemen op, uithalen dus maar.

De rand is weer opnieuw gehaakt en ik deed dat 's avonds laat, in de bus en in de wachtkamer. Eerlijk gezegd was ik ervan overtuigd dat het nu goed zou gaan. Aan het einde van de vierde en laatste toer telde ik de steken, want het trok wel een beetje. Bleek ik meer dan dertig steken minder te hebben! Een beetje boos trok ik bijna de hele rand uit. Dat was niet nodig geweest, want na enig nadenken bleek de fout in de vierde toer te zitten. Dit keer was het een fout in het patroon. Er stond namelijk dat je de dubbele stokjes samen moest haken, maar dit bleek niet het geval te zijn.

Moraal van het verhaal: toch zelf een beetje nadenken, ook al is het laat op de avond. Het aantal steken behoort natuurlijk gelijk te blijven en het scheelt heel veel tijd als je dat even controleert!

NB Uiteindelijk blijk ik het toch fout gedaan te hebben. I.p.v. drie dubbele stokjes uit één steek in toer 1, heb ik drie dubbele stokjes uit drie opeenvolgende steken gemaakt. Het patroon is dus echt goed!

2 opmerkingen:

Johanna Zweden zei

Dat word schitterend
Fijn weekeinden groetjes Joke

AnitaS zei

Jammer van het uithalen maar het wordt een hele mooie deken.