dinsdag 15 september 2015

Sail parade van de bemanning



Meteen na de zomervakantie in de eerste schoolweek was het Sail in Amsterdam. Ik vind het een feestelijke gebeurtenis en meestal ben ik nog vrij tijdens Sail.



Ik ben de buurt van Amsterdam opgegroeid, zodat ik er waarschijnlijk vanaf de eerste keer bij was.



Ooit heb ik meegezongen in een zeemanskoortje tijdens het evenement, dat voor de gelegenheid wat was uitgebreid.



De laatste paar keer is het wel erg massaal en groot. Het is geen pretje om vast te staan tussen een heleboel mensen en eigenlijk kan je dan ook niets zien.



Dit jaar ben ik een momentje gaan kijken, maar ik had er eerlijk gezegd vooral last van. Erg druk in de trein en op Amsterdam Centraal.



Meteen de eerste schoolweek liep de trein al een paar keer flinke vertraging op.



Ook op vrijdag kwam ik vast te staan, dit keer met de tram. Ik was extra vroeg vertrokken op school om een tas af te geven op het kantoor van de GVB.



Het duurde wel even voordat er weer beweging in de tram kwam. Daarna ben ik meteen weer een stukje teruggelopen van het station richting de Dam.



We kwamen namelijk terecht in de parade van de bemanning.



Erg leuk om te zien, heel divers en helemaal niet door veel mensen bezocht. Je kon het daardoor goed zien.



Sommige bemanningen waren in vol ornaat, andere bemanningen waren juist verkleed.



Ter afsluiting van de stoet reed deze "bezemwagen" voorbij.

Geen opmerkingen: