vrijdag 6 november 2015

Verteltas voor ...



Er was eens een tas, die genaaid was van een restje stof. Eigenlijk was de tas bedoeld voor het prentenboek Biggetje Hoedensnoet. Zoals je al vermoeden kunt, gaat dat boek over hoofddeksels. In geborduurde vorm wilde ik er allerlei hoofddeksels op appliceren.

Het bleek niet zo'n goed idee te zijn, d.w.z. dat het niet helemaal lukte met het ontwerpen van de hoofddeksels. Ook was de blauwe stof niet zo'n goede achtergrond voor de borduursels. Tja, wat nu?

De tas lag jaren op de kast, totdat ik recent het idee kreeg om er een tas van te maken voor het prentenboek Dolfijn vindt een ster. Daar valt heel wat over te zeggen, wat ik nu maar even niet doe. Maar om een lang verhaal kort te maken, ook dat ging niet door.

Uiteindelijk heb ik een heel ander stukje stof gebruikt om iets uit te knippen en vast te zetten op de tas. Best aardig geworden. Alleen heb ik er nu nog geen prentenboek bij ... (echt waar)

1 opmerking:

miekequilt zei

Ik zou zeggen: de koning van Katoren. Of een boek over Rapunzel.