dinsdag 5 april 2016

Gehaakte blaadjes



Gehaakte blaadjes heb je in allerlei soorten en maten, dus het is lastig kiezen. Hoewel een deel onmiddellijk afviel. Wél leuk, maar specifiek voor de herfst of de winter. Hulstblaadjes bijvoorbeeld, die hoop ik nog eens te maken als het bijna Kerstmis is.

De bovenstaande blaadjes vond ik hier. Het is aardig dat de blaadjes een steeltje hebben. De grootte beviel me echter niet. De blaadjes worden gehaakt met haaknaald nr. 3 ongeveer 6 centimeter van kop tot staart. Te groot, voor mijn doeleinden althans.



Daarna viel mijn oog op deze kleinere blaadjes van ongeveer 2,5 centimeter. In dit geval hebben de blaadjes een nerf in het midden. Ik heb besloten om dit soort blaadjes in een paar tinten groen te maken. Nu ik de slag te pakken heb, gaat het ook best snel.

Geen opmerkingen: